Субота, 18.05.2024, 19:40Вітаємо Вас Гість | RSS
НВК "Балтська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №2 - гімназія"
Меню сайту
Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 92
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Форма входу

Блог


Головна » 2014 » Січень » 20 » Формування та розвиток ІКТ-компетентності педагогів
02:11
Формування та розвиток ІКТ-компетентності педагогів

Формування та розвиток ІКТ-компетентності педагогів

 

Світ змінюється з шаленою швидкістю, але  незмінним залишається наше прагнення до щастя та успіху для наших дітей. Ми повинні належним чином належно  підготувати  їх до гідного життя в новому суспільстві, головним багатством якого є інформація. В державних документах підкреслюється роль гуманітарного фактору в розвитку суспільства і  вперше за довгу історію освітянських реформ підкреслюється головне: необхідність розвитку особистості як творця і проектувальника свого життя, освоєння учнями життєвої, соціальної компетентності, в тому числі – інформаційної.

Стрімке зростання обсягів інформації й упровадження інформаційних технологій в усі сфери життєдіяльності людини висувають перед педагогами важливі завдання щодо підготовки молоді до життя й активної діяльності в умовах глобалізації, модернізації й інформатизації всього суспільства. На сьогодні, без використання інформаційно-комунікаційних засобів не можливо забезпечити рівний доступ до якісної освіти для всіх учнів. Комп’ютерну грамотність на сьогоднішній день слід розглядати як критерій загальної професійної підготовки вчителя, який повинен володіти основними поняттями та термінами інформатики, розуміти будову і принципи роботи комп’ютерної системи,  вдосконалювати навички практичного використання програмного забезпечення. Сучасний рівень розвитку ІКТ значно розширює можливості доступу до інформації для учителів та учнів, створює середовище, метою якого є підготовка майбутнього покоління до життя в інформаційному суспільстві. Тому нині є актуальною проблема формування і розвитку інформаційної компетентності вчителя.

Кожен вчитель загальноосвітнього навчального закладу, незалежно від ступеня, типу, форми власності закладу та рівня своєї кваліфікації, повинен вміти орієнтуватися в інформаційному просторі, отримувати інформацію та оперувати нею відповідно до власних потреб і вимог сучасного високотехнологічного суспільства.

Чим багатограннішою є теоретична підготовка вчителя, тим ширший його підхід до вибору можливих варіантів навчання. І коли стратегію засвоєння знань обрано правильно, то настає взаємне підсилення зусиль учителя та самих учнів, і ефект навчання при цьому різко підвищується. Тому основну увагу слід звернути на створення умов для впровадження в школі ІКТ, які дають змогу вести гнучке й варіативне навчання учнів.

Оволодіння вчителями основами інформаційно-комунікаційних технологій здійснювалось:

·                    під час навчання в педагогічних навчальних закладах;

·                    під час курсів підвищення кваліфікації в Інституті післядипломної педагогічної освіти;

·                    шляхом самоосвіти;

Застосування інформаційно-комунікаційних технологій сприяє активному навчанню вчителів, заснованому на самостійній творчій роботі, використанню мультимедійних матеріалів, пошук необхідної інформації в мережі Інтернет, обліку інформації, творчому та практичному мисленню. Учителі освоюють ефективні педагогічні технології: навчання в співробітництві, теорію колективних рішень, метод проектів, проблемне навчання,  дослідницький метод.

Виникла необхідність розширення та поглиблення освітньої роботи з усіх напрямків освітнього процесу: з використання комп'ютерної техніки на уроках, у виконанні науково-дослідницьких робіт, підготовці до конкурсів, олімпіад, в індивідуальній роботі з учнями.

Ефективність функціонування інформаційного освітнього середовища ЗНЗ в значній мірі залежить від рівня комп’ютерної грамотності педколективу.

Комп'ютер не замінює вчителя, а тільки доповнює його. Як  показує  сучасна  педагогічна практика, підтверджує досвід роботи ЗНЗ, можна визначити такі функції і сфери застосування ІКТ:

·                    через організацію урочної пізнавальної діяльності учнів;

·                    через реалізацію позаурочної навчально-виховної роботи;

·                    через здійснення управлінської діяльності адміністрації

Саморозвитку вчителів різних предметів сприяє самостійне освоєння роботи в Інтернет, використання інформації, розміщеної в ньому на уроках і в позаурочній роботі. При викладанні різних предметів вчителі та учні використовують такі  технології, як  комп’ютерні презентації, навчальні фільми , програмні засоби та інше.Сьогодні ніхто не заперечує, що проектна діяльність сприяє розвитку ключових компетенцій учня, життєвої компетентності в цілому. Використання  комп’ютера на уроках та в позаурочний час відкриває для учнів та вчителів нові можливості оформлення проектів.        Завдяки як раз експериментальній, дослідницькій роботі, вмінню проектувати кінцеву мету учні роблять власні відкриття з історії, інформатики, філології, біології, екології тощо. Застосування комп'ютера на уроках дозволяє усунути одну з найважливіших причин негативного відношення до навчання – неуспіх. Працюючи на комп'ютері, учень дістає можливість довести рішення задачі до кінця, спираючись на необхідну допомогу.

Упродовж останніх років інформатизація охопила всі сфери управлінської діяльності. Безперечно, що інформатизація значно полегшує роботу керівника, сприяє заощадженню часу, своєчасному прийняттю управлінських рішень на основі проведеного аналізу тощо. Водночас, інформатизація підвищує вимоги до професійної підготовки управлінців, особливо до рівня їх інформаційної компетентності. Наявність достатньої матеріально-технічної бази, потужного кадрового потенціалу дозволяє успішно вирішувати цілий ряд управлінських, навчальних та методичних питань. Володіння ІКТ стало критерієм загальної грамотності особистості: ІКТ- компетентності учня формується не лише на уроках інформатики та інших предметів, а й у результаті ефективного використання набутих знань у позакласній, позашкільній роботі, завдяки участі у міжнародних програмах та проектах.

На сьогоднішній день новітні комп’ютерні технології запроваджуються в навчальний процес за допомогою електронних підручників, мультимедійних презентацій, прикладних програм навчального призначення, тестових робіт для самоперевірки, створених учнями та вчителями. А це дає можливість педагогам урізноманітнювати форми й методи проведення уроків, формувати в школярів інформаційну компетентність і зацікавлювати їх  навчальними предметами.

Переглядів: 1381 | Додав: zagrelena | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 1
1 SergFex  
0
<a href=http://zmkshop.ru/>ао завод металлоконструкций овсепян</a>

Ім`я *:
Email *:
Код *:
Пошук
Календар
«  Січень 2014  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031
Архів записів
Друзі сайту