Субота, 04.05.2024, 23:25Вітаємо Вас Гість | RSS
НВК "Балтська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №2 - гімназія"
Меню сайту
Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 92
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Форма входу

Програма розвитку школи


Впровадження інноваційних технологій управління в аспекті виховної роботи школи

Виховна діяльність школи – це цілісне динамічне формування, яке має кілька підсистем і володіє кількістю нестандартних зв’язків та видів.

Нині система освіти веде пошук нової моделі виховної роботи. Цей пошук проводиться в напрямку забезпечення гуманістичної основи виховання. Якраз на розумінні педагогічними працівниками самоцінності підлітка як людини, зумовлюється відмова від старих організаційних форм виховної роботи.

В основі виховання у школі лежить принцип розвитку вільної у творчості та інтелектуальній культурі дитини, здатної адаптуватися в соціумі, самореалізуватися.

Місія нашої школи: дати можливість кожному учню розвивати творчий потенціал та інтелект на основі розкриття й реалізації своїх освітніх потреб, з можливістю формування психічного, фізичного та соціального здоров'я.

Головним, відповідно до пріоритетних напрямів школи, є сформована мотивація навчання в постійному отриманні знань, необхідних для

продовження освіти і успішної соціалізації в майбутньому.

Тобто, випускник нашої школи –це особистість, готова до соціального,

професійного і цивільного самовизначення; стійка в складних соціально-економічних обставинах і змінній політичній реальності сучасного українського суспільства.

Зберігається вимога формувати у підлітка, по-перше, принципи соціальної адаптації, по-друге, емоційно-ціннісне відношення до себе, оточуючих і навколишнього простору.

Діяльність школи передбачає поступову реалізацію програми соціалізації особистості учня відповідно віковим рамкам. Ключовим рішенням такого підходу є принцип домінанти. Для кожної вікової категорії учнів вибирається своя стратегія. Педагоги в певному віковому періоді життя школяра акцентують увагу на приоритетних для цього віку дитини напрямках виховання особистості. Форми роботи обираються заступником директора з виховної роботи, педагогом-організатором, класним керівником самостійно.

Відповідно до виховної системи школи складається план виховної роботи на поточний рік, розробляється Карта діяльності класного керівника, програма виховної роботи, програма громадянсько-патріотичного виховання „Я - громадянин”, програма виховання лідерських якостей (парламентська дитяча організація „Особистість”), програма мультимедійних технологій (керівник – Загродська О.Б.), програма організації літнього відпочинку, програма євроінтеграції (робота євроклубу „Світ без меж”).

Мета школи: успішна соціалізація особистості

Виховна діяльність у школі зумовлюється на потребах та інтересах дітей, культурної спадщині, необхідної для особистісного розвитку.

Задачі:

1. Створення єдиного виховного простору школи, з опорою на основні напрямки виховної системи школи

2. Створення умов для реалізації інтересів та знань в різних видах діяльності

3. Навчити дітей правилам, принципам ділової співпраці і вмінню реалізувати їх на практиці

4. Навчити учнів аналізувати свою навчальну діяльність, міжособові

відносини з оточуючими і розуміти свою роль в загальній діяльності класу

і школи, знаходити шляхи виходу з ситуації, що створилася.

ДИТЯЧИЙ КОЛЕКТИВ

Досвід доводить, що перспективним напрямком виховної роботи може стати відродження та оновлення учнівського самоврядування ( у нашій школі як парламентської республіки ), яке повинно змоделювати учня як особистість, здатну в соціумі знайти себе. Враховуючи те, що ця особистість повинна бути творчою, ми пропонуємо учням розвинуту систему клубів на базі Міністерств самоврядування, як осередок розвитку творчого потенціалу особистості.

Отже у школі з жовтня 2000р створена Шкільна парламентська республіка «Особистість» з розвинутою системою клубної роботи.

Шкільна парламентська республіка була названа «Особистість». Чому «особистість»? Мабуть тому, що в основі лежить особистісна програма виховання, де утверджується людина як найвища цінність, навколо якої ґрунтується всі інші пріоритети.

Мета програми: закласти основи формування особистості; створити атмосферу бажання стати особистістю; спрямування учнів на самопізнання, самоактивність й саморозвиток; надати свободу у вихованні кожного учня; зробити процес виховання соціальним і функціональним; спрямувати особистість на розвиток найкращих якостей та моральних чеснот.

Поряд з керівниками-дітьми завжди є доросла людина, яка виконує функцію порадника, має великий авторитет та повагу серед учнівської молоді.

Протягом декількох років школа працює по виховній технології колективно-творчих справ, головними завданнями якої є створення сприятливих умов для розвитку та самореалізації особистості, укріпленню морального та психофізичного здоров'я учнів, підвищенню ролі дитячого самоврядування через діяльність молодіжних організацій та клубів Приоритетні види діяльності:

· Ціннісно-орієнтаційні;

· Пошукова робота;

· Трудова, профорієнтаційна;

· Ігрова.

Система розвитку самоврядування

У гімназії з 2000 року існує своя система роботи з самоврядуванням. Однією із найважливіших ланок роботи заступника директора з ВР є робота з міністерствами шкільного парламенту, робота яких направлена на досягнення високої якості освіти в гімназії.

Успіхи в навчанні та вихованні багато в чому визначаються наявністю мотиву досягнень – прагнення добитися позитивних результатів і поліпшити колишні.

Прагнення до високих досягнень в навчанні в шкільному віці може

послужити хорошою основою для формування спрямованості

особистості на досягнення в подальшому житті людини.

Робота з міністерствами шкільної парламентської республіки адміністрацією гімназії будується таким чином, щоби кожна дитина відчувала себе відповідальною як за свої успіхи, так й за свої невдачі;

характерною рисою такого процесу є надання адміністрацією органам самоврядування самостійно приймати рішення.

На засідання міністерств виносяться наступні питання:

· обговорення підсумків чверті, півріччя, року;

· заслуховування учнів, які порушують розділи Статуту гімназії на Суді честі;

· обговорення підсумків олімпіад, МАН, інтелектуальних, спортивних та естетичних конкурсів;

· планування і проведення різного роду заходів;

· індивідуальні зустрічі і бесіди з учнями, які мають систематичні заборгованості з окремих предметів або пропуски без поважної причини школи;

· відвідування факультативів, спецкурсів, гуртків та спортивних

секцій.

Методи, що використовуються заступником директора з ВР в роботі з міністрами, найрізноманітніші: індивідуальні бесіди з учнями з питань якості освіти, тестування, анкетування.

Форми роботи:

· «круглі столи», за якими зустрічаються учні, вчителі-наставники, члени адміністрації, батьки, на яких обговорюються різного роду проблеми;

· конкурси: «Учень року», зимова фізико-математична школа;

· конференція «Відмінників»;

· Дні Самоврядування;

· робота кафе, в рамках якого проводяться різні заходи: «математичні бої», конкурси по предметам та ін.;

· спільна робота з учасниками самоврядування по випуску радіоновин гімназії: підготовка радіосюжетів, виступів «міністрів» по шкільному радіо „Енергія +”.

Організація життєдіяльності учнів клубними формами роботи з урахуванням їхніх потреб та інтересів спрямована виховувати в учнів особисті тверді переконання, естетичний смак, національну самосвідомість, що в наш час вимагає великої уваги.

Клубні об'єднання – це організації оформленні та стабільно працюючі

групи, що займаються соціально корисною та культурною діяльністю та існують на базі самоврядування.

Так, на основі Міністерства дисципліни та порядку діють клуби «Феміда» - клуб правових знань, якій будується на ігровій формі сприйняття теоретичних знань з основ права (педагог-радник –ЛекарА.М .професіональний консультант – прокурор Балтського району Бодашко Л.І.) та «Гаряча лінія» - клуб, якій піднімає найбільші проблеми дня, тижня, місяця та розглядає їх в кількох аспектах: причина виникнення; психологічні аспекти; шляхи виходу; профілактика негативного впливу на підлітків

( педагог-радникПрисяжна О.С., професіональний консультант – робітник відділу міліції оперуповноважений Білий О.В.).

Реалізуючи концепцію художньо-естетичного розвитку учнів на базі Міністерства культури та відпочинку діють Літературна студія «Сходинка до Парнасу», призначення якого розвивати естетичні смаки підлітків, вчити розумінню прекрасного. Робота членів студії – це випуски Альманахів дитячої творчості та відеопрезентації (педагог-радник –Бабій Л.М., професіональний консультант – поетеса, редактор газети Шелих Л.Ф.), театральна студія «Мельпомена», яка об’єднує шанувальників театрального мистецтва (педагог-радник – Петрів О.Ф. та Зубко З.Б.), гурток народних інструментів ( кер. Вітренко В.Х.), Клуб книголюбів «Книжкова крамниця» (педагог-радник – Папуга Л.Т.), «Дискоклуб», Клуб веселих та кмітливих «POZITIV» (педагог-радник –Слєпа Т.Д..).

Щорічно проводяться декади дитячої творчості:

? День казки (вчителі Леонова О.В., Полторак Т.А.);

? День танців і співу (Шолудько О.М.);

? День театру (Данилюк О.І., Петрів О.Ф.);

? Виходить альманах дитячої творчості «Сходинка до Парнасу».

Актуальною проблемою в теперішній час є формування здорового способу життя. У школі розроблені і діють система спортивно-масової та фізкультурно-оздоровчої роботи, програма «Здоров’я», розвинута клубна робота, яка сприяє підвищенню культури здоров'я учнів школи.

На основі Міністерства спорту виникли спортивний клуб «Олімп», в якому закладені основні напрями, принципи фізичного виховання. При участі членів клубу проходять спортивні свята, організуються та провадяться загально шкільні спортивні заходи, вечора шанування переможців, Дні здоров'я, туристські походи, розважальні спортивні конкурси; члени клубу є активними учасниками спортивних гуртків та секцій школи (педагог-радник – Папукчі К.І., професійний консультант – Папукчі М.І.), Клуб юних пожежників, члени якого беруть активну участь у роботі з профілактики нещасних випадків, пов’язаних з необережним поводженням з вогнем (вчитель-радник –Кульчицька Л.В..), та Клуб здоров'я «Молодь обирає здоров'я» ( педагог-радник Слєпа Т.Д..) - пропагує здоровий спосіб життя, методи оздоровлення за допомогою спорту, загартування та активної життєвої позиції. Це виступи агітбригад «Вогник», «Гармонія», зустрічі з лікарями Центру здоров'я, акції «Допоможи собі сам», (педагог-радник – Недомовна В.Б., професійний консультант – керівник Центру Здоров'я Мантач Є.К.).

Як результат такої роботи: перші місця в районних та обласних змаганнях з волейболу, баскетболу, шахів, шашок, легкої атлетики, тенісу, футболу, у конкурсі агітбригад «Молодь обирає здоров'я» та юних пожежників, високий рівень культури здоров'я серед учнів школи.

Основні принципи, на яких ґрунтується робота в клубах, це добровільність членства, самоврядування, колективний пошук і реалізація рішень, що приймаються, індивідуалізація форм і методів.

Призначення клубів – сформувати організаторські та комунікативні навички, встановити послідовність інтересів між учнями різного віку; об’єднати серйозні знання з невимушеним спілкуванням, грою, спортом, сприяти розвитку здібностей та формувати здорову особистість

При всьому тому, ми повинні уникнути шаблону гри та фальші. Це не просто об'єднання молоді, це ті соціальні структури суспільства, через які створюються умови і багато в чому реалізуються інтереси, потреби, запити молодих людей у всіх сферах життя: економічній, політичній, соціальній, духовній, сімейно-побутовій.

Одною з актуальних задач є подальше опрацювання моделі соціально-психологічної служби школи. Задача соціалізації особистості допоможе вирішити подальший розвиток існуючих педагогічних доробок в області розвитку комунікативної та емоціонально-моральної культури учнів. Створення клубу «Психологія спілкування», проектів «Обдарована дитина», «Школа – правовий простір», «Школа сприяння здоров’ю» допоможе досягнути позитивної динаміки у формуванні соціально-моральних цінностей особистості учнів.

1. ОРГАНІЗАЦІЯ ВИХОВНОЇ РОБОТИ

(планується разом з дітьми)
Пізнавальна (знання);

Трудова;

Художня (прекрасне);

Спортивна (здоров'я);

Суспільна (колектив);

Вільне падіння (людина, дозвілля);

Ціннісно-орієнтовна.

Основними напрямами виховної системи школи є:
- діяльність профорієнтації
- організація самоврядування в школі
- навчання
- розширення уявлень про соціально-етичні норми культурного життя суспільства і залучення до них, пропаганда ЗСЖ.
- правове виховання.

Отже, випускник нашої школи: Особистість, яка має потенціал для самореалізації в складних соціальних обставинах і швидкозмінній економіко-політичній реальності Української держави; готова до соціального, професійного і громадянського самовизначення; відмічається вихованістю, активним неприйняттям асоціальної поведінки; відмічається високою самосвідомістю, орієнтованою на людські цінності; відмічається фізичним і естетичним здоров'ям; відмічається активною громадянською активністю, здібністю до соціальної творчості.

Пошук
Календар
«  Травень 2024  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031
Архів записів
Друзі сайту